Förpackningslösningar för Anna Zetterlund design, ett projekt där ny logotyp,visitkort samt förpacknignar för både butik och postorder togs fram. Postförpackningen är gjord i hård wellpapp och sluts med klistermärke för att styrka varumärke, det var viktigt att i detta projekt låta illustrationerna på produkten stå ut och vi valde därför att använda stora produktfönster både i butiks och postförpackningen.
Den annorlunda förpackningen gör att produkterna står ut gentemot andra i både butikshyllor och i brevlådan, kunden förstår snabbt vad det är de kan förvänta sig av produkten samt vem avsändaren är. Materialen och designen är utformad med mycket luft och få grafiska element för att trycka på att det inte är et enormt företag med alltför överförpackade produkter.
Visitkort för mässor och en bärkasse togs även fram och följde de tidigare riktilinjerna i att de skulle vara väldigt rena och lyfta fram illustrationerna. Genom att skapa dessa stilrena förpackningar och designlösningar så hjälpte det även till att hålla kostnader nere samt möjligheten för Anna Zetterlund att till viss del själv tillverka med hjälp av mallar.